Friday, July 30, 2021
Kişisel Blog


Kilo Almamıza Sebep Olan Besinler Nelerdir ?

Alt Başlıklar1 Kilo Almamıza Sebep Olan Besinler Nelerdir ?1.1 Karbonhidratlar 1.2 Süt Ürünleri1.3 Şeker1.4 Gluten Kilo Almamıza Sebep Olan Besinler…



Pocket

Kilo Almamıza Sebep Olan Besinler Nelerdir ?

İnsanın doğru bildiği yanlışı o kadar çok vardır ki kilo alma nedenlerimizde de bu yanlışlardan sıkça yaparız. Bazen ne kadar aç kalsak, ne kadar spor yapsakta bir türlü kilo veremeyiz. Dolayısıyla kilo vermekte âdeta bir işkence hâline gelir. Aslında kilo vermenin çözümü yolu neyden kilo aldığımızı tespit etmemizden kaynaklanıyor.

Eğer hangi beslenme sebebiyle kilo alıyorsak onu bulup terk ettiğimizde otomatik olarak kilo vermemiz kolaylaşacaktır. Uzun süre yapılan diyetler ve yorucu aç kalınan günler yerine sadece beslenme düzenimizi değiştirdiğimizde elde ettiğimiz sonuca biz bile inanamayız. Burada hayatımıza ışık tutacak bir kaç ipucundan bahsedeceğim.

Karbonhidratlar

Karbonhidrat Zararlıdır

Karbonhidratlar, yani hamur işleri, bulgur, makarna gibi ürünler hayatımızda çok sık tercih ettiğimiz besinlerdir. Karbonhidratın insan bedenine yararı bulunsa da fazla tüketildiğinde kilo olarak karşımıza çıkabiliyor. Özellikle ciddi bir obezite hastasıysanız bir süre karbonhidratlı besinler tüketmemek gerekir.

Burada doğru bildiğimiz yanlışa örnek verecek olursak, diyete başladığımız zaman az yemek ve her besinden tüketmek gerekir. Aslında doğrudur da. Örneğin makarnayı sosu olmadan haşlama tüketerek diyetimizin bozulmadığını zannederiz. Hâlbuki bu sadece sizin olan kilonuzu korur. Çünkü karbonhidratlar vücudumuzda yağ toplar ve olan yağların erimesine engel olur.

Süt Ürünleri


Yağlı Süt Ürünleri Kilo Almamıza sebep olur
Diyet listesi yaparken yoğurt D vitamini açısında tercih edilir bir besin olmuştur. Bunun yanında klasik kibrit kutusu kadar peyniri kahvaltımıza ekleriz. Ancak süt ürünleri de özellikle bölgesel yağların eritilmesine engel olurlar. Süt ürünleri kalçada ve bel çevresinde yağ toplarlar. Dolayısıyla az bir süt ürünü sizin diyetinizde kilo vermenize engel olur. Bölgesel yağlarınızdan kurtulmak için en az 1 ay süt ürünlerinden uzak durun ve daha sonra az miktarda diyet yoğurt tüketin.

Şeker


Glokoz
Şeker diyette belkide en zorlanılan besindir. Diyet esnasında sık sık şeker düşüklüğü yaşarız ve bir küp şeker ağzımıza atarız ve küçük bir çikolatayla bu düşüşü engelleriz. Basit şekerlerin azı ve ya çoğu yoktur. Tadına bile bakıldığında ödem atımını durdurur. Belki yağdan verilse de tartıda verdiğinizi göremezsiniz. Bu nedenle vaktinde yenilen meyva sizin şeker ihtiyacınız için yeterli olacaktır.

Gluten


gluten zararlidir
Belki de insan sağlığını son 30 senedir tehdit eden besin diyebiliriz. Gluten aslında yararlı bir besin olsada fazlası insan bedenindeki sistemi bozuyor. Buda obeziteyle birlikte kronik hastalıklara neden oluyor. Gluten hazmı çok zorladığı için kabızlığa neden oluyor. Bunda kilo almak için iyi bir neden.  Bu nedenle hazmı daha kolay olan siyezi kullanmak sizin daha sağlıklı ve daha zayıf görünmenize neden olacaktır. Sağlıklığınız için tüketmeniz gereken besinleri merak ediyorsanız, Sağlığınız İçin Bu Besinleri Tüketin makalemizi okuyabilirsiniz.

Yorumlar


Bir cevap yazın


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Covid-19 Pandemi sürecinde Kentin için, kendin için, sevdiklerin için

Maske, Mesafe ve Temizlik Kurallarına Uyalım.