Pocket

Atkins Diyeti Nedir 

 

 Atkins diyeti Dr. Atkins tarafından ortaya atılan ve kilo kaybına yol açan sağlıklı bir diyet olarak tanınıyor. Son derece popüler bir diyet olan atkins diyeti 1960’lı yıllardan  beri temeli atılmış olan bir diyettir. Dr Robert Atkins bu diyeti günümüzde ortaya atan kişidir. Bugüne kadar kilo verme konusunda birçok ortaya atılmış teorilere tam ters olarak hareket eden bir diyettir. Trans yağların hiçbir besin değerine sahip olmadığını savunur. Ayrıca koroner kalp hastalıklarına yol açtığı da ifade edilir. Bu nedenle atkins diyeti mümkün mertebe rafine edilmiş Karbonhidratları tüketmenizi yasaklar, margarin ve trans yağları yasaklar. Hem sağlıklı kalmak hem de sağlıklı bir şekilde kilo vermeniz için yüksek miktarda mısır şurupları un ve şeker tüketimini yasaklar. Beyaz ekmeğin ve şekere bağımlı olan insanların atkins diyetini başarabilmeleri pek mümkün değildir, özellikle metabolik bozuklukların ve obezite hastalıklarının ana nedeni olarak sayılan rafine karbonhidratlar atkins diyeti tarafından tamamen reddedilir. Vücutta birikmiş olan depolanmış yağların yakılmasını sağlayan bir beslenme programı sunan atkins diyeti kan şekerini etkileyen karbonhidratların alımını mümkün mertebe sınırlamaktadır. Atkins diyeti ile doğal beslenme sağlanmaya çalışılmaktadır, rafine edilen bütün ürünler yasaklanmaktadır. Günde önerilen en fazla karbonhidrat miktarı 20 gramı geçemez. Bu şekilde diyeti uygulayan insanlarda Ayda 3 kilo kaybedildiği rapor edilmiştir. Devam eden kilo kaybı sürecinde karbonhidrat oranı biraz daha artırılmaktadır.

Dr.Atkins Kimdir ?

Dr.Atkins 17.10.1930 Amerika doğumlu bir kardiyoloji doktorudur. Robert Coleman Atkins ABD Tabipleri Birliği Derğisi’nde 1958 yılına ait “Ağırlık Azaltımı” başlıklı makaleyi okuduktan sonra, makalede geçen raporlardan etkilenerek meşhur Dr.Atkins diyetini oluşturmaya karar vermiştir. Dr.Atkins’e göre kilo vermek için  gereken başlıca nedenlerden bir tanesi karbonhidrat azaltılmalı ve kontrol altına alınmalıdır. Daha sağlıklı beslenmenin önceliklerini proteinler ve doymuş yağlar almalıdır. Dr.Atkins ilk kitabı “Atkins’in Diyet Devrimi” olan kitap 1972 basılmıştır. Bu kitaptan sonra Dr.Atkins 16 kitap daha yazmıştır. Dr.Atkins 17.04.2003 yılında vefat etmiştir.  

 

Atkins Diyeti Neler Öneriyor ve  Dr.Atkins Diyeti Nasıl Yapılıyor

Dilerseniz atkins diyetinin menüsüne bir göz atalım, 4 farklı fazdan meydana gelen atkins diyetinde kahvaltıda çırpılmış 2 adet yumurta ve Kafein içermeyen kahve tüketimi önerilmektedir. Öğlen yemeğinde Bir dilim yağsız peynir patlıcan salatası ve Yarım porsiyon sığır etiyle beraber maden suyu tüketimi önerilmektedir. Akşam yemeğinde ise yine kırmızı etten biftek biraz mayonez ve karides rus salatası önerilmektedir. Menüye zaman ilerledikçe karnabahar gibi sebzelerin tüketilmesi peynir  fındık meyve bakliyat nişastalı sebzeler ve kepekli tahılların tüketilmesi önerilmektedir. Diyetin ilerleyen aşamalarında sadece bir dilimin dörtte biri gevrek ekmek dışında ekmek tüketilmemelidir. Kafeinsiz kahve her kahvaltıda önerilmekte, domates suyu, yumurta, 1 dilim yağsız peynir önerilmekte yine öğlen yemeğinde protein ağırlıklı olarak yumurta ve peynir ve bitkisel buzlu çay içilebilir. Akşam yemeğinde haşlanmış somon ve haşlanmış lahana tüketildikten sonra bir avuç çilek tüketilmesi mevsimine göre önerilmektedir. Atkins diyetinin temeline baktığımızda bu diyetin kesinlikle yasakladığı besinler  ve kesin olarak önerdiği önerdiği besinler vardır. Bu noktadan yola çıkmak daha kolaydır. Örneğin atkins diyetinde doğal yöntemlerle yetiştirilen kümes hayvanlarının eti yumurtaları ve işlenmemiş kabuklu deniz hayvanları tüketilebilmektedir. Yine sardalya somon balığı ringa balığı gibi deniz ürünleri önerilmektedir. Istakoz karides yengeç eti yenilebilir fakat yine aşırıya kaçılmaması gerekir. Diyette önerilen bir diğer et grubu dana eti kuzu ettiği sığır eti geyik eti gibi etler her zaman atkins diyetinde yer alır ve cömert bir şekilde yemek menüsünü bu etlerle zenginleştirebilirsiniz. Atkins diyetinin Temel özelliği Karbonhidratları azaltarak proteinleri arttırmak ve böylece vücudun ihtiyaç duyduğu Karbonhidratları bulamayınca, vücudun yağ yakmaya yönelmesini sağlamaktır. Çünkü vücudumuz ilk etapta enerji elde etmek için karbonhidrat yakmaktadır. Eğer karbonhidrat bulamazsa yağ yakmaya başlamaktadır. Eğer bunu da bulamazsa proteinleri yakmaya çalışmaktadır ki çok fakir Afrika ülkelerinde açlıktan ölme derecesine gelen insanların proteinsiz kalmaları en son Ölüme Yakın aşama olarak kabul ediliyor. Kemiklerine dokunduğunuzda bu insanların kemiklerinin hemen kırıldığını görebilirsiniz. Çünkü bu insanlarda tüketilecek bir karbonhidrat kalmadığı için ve vücutta depolanmış herhangi bir yağ deposu da olmadığı için vücut protein harcamaya odaklanmaktadır ve bu da insanları ölüme götürmektedir. Atkins diyetinde ölçülü bir şekilde karbonhidrat alımına izin verilir ağırlıklı olarak protein  ile beslenme önerilmektedir. Böylece vücutta birikmiş olan yağların harcanması çok daha kolay olmaktadır. Belli bir kilo kaybı sağlandıktan sonra bu diyeti bırakmak ve karbonhidratlarca zengin besleme programına geçmek iyi olur. Diyeti ömür boyu uygulamak mümkün değildir. Dikkat edeceğiniz şey, aşırı tuz, trans yap, şeker ve ekmek tüketmemektir. Bunun dışında aşırıya kaçmadan doğal ve organik et süt ürünleri tüketilebilir. Sebze ve meyveler tüketilebilir.